Pliki cookie na naszej witrynie
Nasza witryna używa plików cookie w celu zapewnienia, że dajemy Ci najlepszą satysfakcję przeglądania.
Kontynuując przeglądanie naszej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie.

 
Więcej Informacji
Badanie asfaltu

Badanie asfaltu

Asfalt drogowy podlega ekstremalnym obciążeniom z powodu wzrastającego natężenia ruchu drogowego i oddziałujących nań wpływów środowiskowych. Warstwa jezdna podlega zużyciu, staje się krucha i odkształca się. Produkcja asfaltu opiera się w głównej mierze na doświadczeniu w odniesieniu do zawartości lepiszcza, rozmieszczenia uziarnienia i zawartości przestrzeni pustych. Poprzez zastosowanie trwałego asfaltu wysokiej jakości można osiągnąć dłuższą żywotność nawierzchni.

Europejscy producenci mieszanek asfaltowych są zobowiązani do badania swoich produktów zgodnie z ujednoliconą normą EN 12697, aby mogli otrzymać obowiązkowe oznaczenie CE. Oprócz statycznych metod testowania wymagane są przede wszystkim dynamiczne badania, ponieważ asfalt na podbudowie jezdni poddawany jest przez toczące się opony także obciążeniom dynamicznym.

Do tych zadań firma Zwick skonstruowała serwohydrauliczny system testujący, wyposażony w wymagane narzędzia i odpowiednie oprogramowanie.

Podstawą systemu do badania asfaltu jest nowo zaprojektowana rama nośna HB 10, która na górnej trawersie posiada zamocowany hydrostatycznie łożyskowany siłownik z serwozaworem i zbiornikiem akumulatorowym. Na silowniku zamontowany jest przetwornik siły z miernikiem przyśpieszenia. Do badań w określonych temperaturach Zwick dysponuje komorą temperaturową z agregatem chłodzącym. Komora temperaturowa zamontowana jest na prowadnicy szynowej i dzięki temu łatwo ją wsunąć do pozycji testowej w ramie nośnej.

Jako elektronika sterująca i pomiarowa zastosowana została sprawdzona HydroWin 9610, która posiada częstotliwość odczytu danych pomiarowych 10 kHz i rozdzielczość 19 bitów. Dzięki zastosowaniu przyjaznego użytkownikowi oprogramowania Workshop-Software z dynamicznym analizatorem i i skrypami przebiegów, przeprowadzane są wymagane procedury testowe. Po przekazaniu danych pomiarowych w formacie ASCII do programu Excel, odbywa się znormalizowana analiza.

Urządzenia skonstruowane specjalnie dla systemu badań asfaltu umożliwiają wysoką elastyczność w przeprowadzaniu testów:


Zapytanie kontaktowe
Zwrot grzecznościowy*
Kraj*
* Pola wymagane